MATI DIJERUT SUAMI... BERDOALAH AGAR ANAK2 KITA DIBERI PASANGAN SOLEH SOLEHAH...

Mencabar sungguh hidup ini. Ngeri dengar kisah isteri mati dijerut suami...Kita sayang dan tatang anak2 penuh cinta. Setelah mereka berumahtangga kita tak tahu "APA" pasangan mereka boleh buat pada mereka. Cinta kita kepada anak2 TAK AKAN SAMA dengan cinta pasangan mereka. Pasangan mereka boleh dicerai tapi ibu bapa tak boleh dicerai.


Apa solusinya??? 


Berdoalah wahai ibu bapa dan diri sendiri agar Allah jaga kita. Jaga agar selamat dunia akhirat dan selamat daripada dipasangkan dengan pasangan yang BAHAYA... Kerana hanya Allah sebaik2 PENJAGA.. ini pernah dirisaukan Nabi Ya'qub AS sebagai seorang Ayah:


قَالَ هَلۡ ءَامَنُكُمۡ عَلَيۡهِ إِلَّا كَمَآ أَمِنتُكُمۡ عَلَىٰٓ أَخِيهِ مِن قَبۡلُ فَٱللَّهُ خَيۡرٌ حَٰفِظٗاۖ وَهُوَ أَرۡحَمُ ٱلرَّٰحِمِينَ


Bapa mereka (Nabi Ya'qub) berkata: "(Jika aku lepaskan dia pergi bersama kamu), aku tidak menaruh kepercayaan kepada kamu menjaganya melainkan seperti kepercayaanku kepada kamu menjaga saudaranya dahulu (yang telah kamu hampakan. Oleh itu aku hanya menaruh kepercayaan kepada Allah), kerana ALLAH JUALAH PENJAGA YANG SEBAIK-BAIKNYA, dan Dia lah jua Yang Maha Mengasihani dari sesiapa sahaja yang menaruh belas kasihan" (Yusuf 12:64).


Abdullah Bukhari (Ayah risau)



3 Ogos 2020.

Catat Ulasan

0 Ulasan